Alla inlägg den 23 juni 2017

Av Tyra Carlberg - 23 juni 2017 23:44

Haha, ja.. Jag jobbar midsommarhelgen btw. Så det kändes rimligt att blogga ikväll.
Ha en fantastisk midsommar alla ni som inte behöver jobba! Njut av er frihet :,(
Jag är avundsjuk!
Men kärlek, alltid <3

Av Tyra Carlberg - 23 juni 2017 23:41

Man lever och lär. Allt händer av en anledning. Karma.
Ja, vad ska man göra? Jag vill inte leva mitt liv med hat i mitt hjärta. Det är inte min grej. Jag är verkligen peace-love-and-understanding. Jag är inte perfekt, men det finns det ingen som är. I vissas världar gör det. Men inte i min. I min värld är vi alla människor med drifter, brister och historier. I min värld är det acceptans, kärlek, förståelse och tolerans som är de centrala begreppen. Men jag, liksom alla andra, tvingas möta andra världar dagligen. Så nära som min egen granne faktiskt. Hon lever vägg i vägg, men i en annan värld. Jag vet inte vilka henne värdeord är, men det verkar ju vara "jag, mig och mitt".. Tråkig, sorglig, eländig kärring den där. Men vad ska man göra? Hon har säkert sina anledningar. Men hon har ingen rätt att tvinga in mig i hennes värld. Jag vill inte leva så.
Å hon slynan som jag skrivit om tidigare har en annan värld. Hon har nog ungefär samma värdeord som min granne. Å det är väl typ så hon kommer att sluta. Som en ensam, tråkig, sorglig, eländig kärring. Men det är ju den vägen som hon har valt. Det har ju inte jag med å göra.
Det är verkligen lätt att vara hippie när man är omgiven av folk som är guld. Men nu när man testats å tvingats klippa bort ngn från sitt liv.. Nu är man ju lite mer ödmjuk. Det va verkligen för jävligt. Men jag vill inte ha sånt tråkigt skit i mitt liv. Jag vill inte blicka tillbaks och se henne på alla bilder. Nä! Jag ångrar ingenting. För hon har så jävla dålig energi, i min värld. Jag önskar henne all lycka å sånt. Men hon kommer aldrig att få inresetillstånd till min värld igen. Hon har ju bränt den bron själv. Livet är för kort. Jag står fast. Som jag skrivit tidigare så hade situationen varit en annan om hon inte aktivt gjort sig besväret att gå bakom min rygg. En kille. Ja, vad ska man göra?

Ödet? Kanske. Hon har skaffat en annan kille, så hon är väl nöjd. Å mitt liv är bättre än på länge, jag är så galet tacksam för mitt liv asså! Slutet gott, allting gott :)
Kärlek, alltid!
Hippie-Tyra xD

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards